

Fuar Araştırma Merkezi'ne göre (Center for Exhibition Research), 2019'da ABD'de yaklaşık 9.400 B2B ticaret fuarı ve sergi düzenlendi ve bu da ülkenin GSYİH'sına 101 milyar dolar katkıda bulundu. Bu etkinlikler şirketlerin en yeni ve en iyi ürün ve hizmetlerini sergilediği yerlerdir. Satış görevlileri eski müşterilerle bağlantı kurar ve yenileriyle tanışır. Müşteriler, gelişigüzel veya ciddi olarak alışveriş yapar, satış görevlileriyle görüşebilir, yeni ürünler hakkında bilgi edinebilir ve daha fazlasını yapabilir.
Paylaşım ekonomisi, ekonomik büyümeyi, üretkenliği ve yeniliği yönlendirme potansiyeline sahip gelişmekte olan bir ekonomi sektörüdür. Aynı zamanda, paylaşım ekonomisi, bireylerin mal ve hizmet alma veya alışveriş yapma yöntemlerini değiştirerek yerel ve uluslararası düzeyde bazı endüstrileri altüst etmektedir. Bu kesintinin bir sonucu olarak, tüketiciler daha fazla seçeneğe ve daha düşük maliyetlere sahip olmakta ve bireyler ek gelir elde etme fırsatları bulmaktalar, ancak bu durum, tüketicinin ve işçinin korunması ve işletmeler için eşit bir oyun alanı sağlama konusunda ciddi endişeler ortaya çıkarmıştır.
Bir gün Türkiye dışında bir yerden sipariş aldınız. Şimdi ne olacak? Müşterilerinizin ihtiyaçlarını karşılamak ve kendinizi korumak için ihracat hakkında bilmeniz gerekenler nelerdir? Ya da belki de ürünlerinizi başka ülkelerde satma fırsatlarını duymuşsunuzdur ve ne yapmanız gerektiğini bilmek istiyorsunuz.
Bu yazı, bu sorulara ve daha fazlasına cevap vermeyi amaçlamaktadır.
Sanal ticaret fuarı, belirli bir sektöre yönelik mal ve hizmetlerin sergilendiği bir etkinliğin çevrimiçi sürümüdür. Format, temel bir çevrimiçi dizin kadar basit veya 3D dünya kadar karmaşık olabilir. Bu tür ticaret fuarı, katılımcının geleneksel bir gösterinin bazı olanaklarının tadını çıkarırken seyahat masraflarının olmaması ve zamanı daha etkin kullanma imkanı sağlaması ve aynı anda bir kaç fuarda bulunulabiliyor olmasından dolayı popülerliği her geçen gün artıyor.
E-posta ile pazarlama ve pazarlama otomasyonu arasındaki fark nedir? Ve şirketinizin geçiş yapmaya hazır olup olmadığını nasıl anlarsınız? Bunlar, hem küçük hem de büyük işletmeler tarafından her zaman sorulan sorulardır. Hepimiz e-posta pazarlamasının pazarlama araç kutunuz için ne kadar güçlü ve önemli olduğunu biliyoruz, ancak pazarlama otomasyonunu uygulamak, halihazırda sahip olduğunuz e-posta pazarlama stratejisinin etkinliğini önemli ölçüde artırabilir.
Şuana kadar geliştirilmiş tüm pazarlama kategorileri arasında bilgilendirici pazarlama, karmaşık bir ürün veya hizmetiniz olduğunda ve müşterinizi eğitmek istediğinizde kullanılması en mantıklı olan sistemdir. İnsanların ürünün kendileri için doğru olup olmadığına karar vermeden önce ürününüzü ve sorunlarını nasıl çözdüğünü anlamaları gerekir.
Muhtemelen sadece bilgilendirici reklamlarla değil, ikna edici reklamlarla da karşılaştınız.
Ağızdan ağza pazarlama, işletmeniz veya ürününüz hakkında bilgi yaymanın kolay bir yoludur. İşte WOMM'nizi optimize etmek için bazı ipuçları.
En son ne zaman bir şey yaşadığınızı ve bunu arkadaşlarınıza anlatmak zorunda kaldığınızı hatırlıyor musunuz? Yeni açılan bir restoran veya mağaza ya da kullanmaya başladığınız en son gadget olabilir. Bu konu hakkında konuşuyor veya tweetliyor olsanız da, ağızdan ağza pazarlamayı (WOMM) harekete geçiren şey bu paylaşma heyecanıdır.
İhracat, bir ülkede üretilen ve başka bir ülkede yaşayanlar tarafından satın alınan mal ve hizmetlerdir. Mal veya hizmetin ne olduğu önemli değildir. Nasıl gönderildiği önemli değil. Gönderilebilir, e-posta ile gönderilebilir veya uçakta kişisel bagajda taşınabilir. Yurt içinde üretilip yabancı bir ülkedeki birine satılıyorsa ihracattır. İhracat, uluslararası ticaretin bir bileşenidir. Diğer bileşen ithalattır. Bir ülkenin sakinleri tarafından satın alınan, yabancı bir ülkede üretilen mal ve hizmetlerdir.
Hesap tabanlı pazarlama, pazarlama ve satış ekiplerinin en uygun hesapları hedeflemek ve bunları müşterilere dönüştürmek için birlikte çalıştığı B2B pazarlamaya odaklanmış bir yaklaşımdır. Bilgi bolluğu çağında, pazarlamacılar her zaman potansiyel müşterilerin dikkatini çekmek için mücadele ediyor. Bu nedenle, mümkün olan en yüksek yatırım getirisine odaklanmak isteyen şirketlerin dikkatlerini yüksek değerli hesaplara vermeleri, hesap penetrasyonunu, pazarlama penetrasyonunu ve logoları dikkate almaları gerekir.
Sosyal medya pazarlaması, markanızı oluşturmak, satışları artırmak ve web sitesi trafiğini artırmak için hedef kitlenizle bağlantı kurmak için sosyal medya platformlarının kullanılmasıdır. Bu, sosyal medya profillerinizde harika içerik yayınlamayı, takipçilerinizi dinlemeyi ve onlarla etkileşim kurmayı, sonuçlarınızı analiz etmeyi ve sosyal medya reklamları yayınlamayı içerir.
Şu anda başlıca sosyal medya platformları Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube ve Snapchat'tir.
Dijital pazarlama reklamın yeni adıdır aslında. İnsanlar artık film yada bir program izlerken bölünmesinden nefret ediyorlar. Bu da rahat ve bölünmeden izleye bilecekleri internet platformlarına rağbeti arttırdı ve inernette zaman geçirme süresini uzattı. İnternet, sosyal medya, mobil dünya dijital reklamcılığın üzerine kurulu olduğu temellerdir. Klasik pazarlama yöntemlerinin dışında olmasına rağmen hala eski dünyadan etkilenmektedir. Dijital pazarlama, reklam ve pazarlamanın bir olduğu yerdir. Toplamı yada ayrı ayrı olduğu yer değildir.
Network Marketing veya doğrudan satış; klasik ticaret anlayışından farklı olarak ürünlerin yada hizmetlerin müşteri ve tüketiciye direkt olarak sunulduğu pazarlama ve satış yöntemidir. Doğrudan satış nasıl yapılmaktadır: Pazarlamacı/satıcı ürünler hakkında edinmiş olduğu bilgiyi ve deneyimlemelerini çevresindeki insanlarla paylaşarak, tavsiye üzerine tüketiciye yapmış olduğu hizmet ve satıştır. Bu hizmet için belirli bir zaman ve mekana ihtiyaç duyulmaz. Uygun olan evler, iş yerleri, açık ve kapalı mekanlar ve özellikle günümüzde pandemi süreci nedeniyle internet ortamında satış yapılmaktadır.
Gerilla Pazarlama geleneksel olmayan bir teknikle olarak görülse de 1984'ten bugüne artık gelenekselleşmiş marka bilinirliğine katkıda bulunmayı amaçlayan maksimum sonuç veren düşük maliyetli alışılmamış pazarlama taktikleridir. Gerilla pazarlama teknikleri çoğu zaman, ucuz, yenilikçi ve hayal gücü kadar sınırsız yaratıcı stratejiler olarak diğer pazarlama metotlarından ayırt edilir. Genellikle gerilla pazarlama yöntemlerinin amacı; yayılımcı ve müşteriye atakta bulunmaktır.